Lekcja o tolerancji.

W piątek dnia 17 maja przeprowadziliśmy lekcję z naszą klasą na temat tolerancji.  Jej celem było sprawdzenie naszych znajomych, jak bardzo są tolerancyjni i jak to się ma do ich zachowań.

Spytaliśmy ich, jak rozumieją znaczenie tego słowa. Podzieliliśmy na grupy, w których wykonali mapy myśli.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Przeprowadziliśmy także ankietę, w której zawarte było 15 pytań. Ich zadaniem było zaznaczenie zdań, z którymi się zgadzali, m.in:

  1. Murzyni mają wrodzone poczucie rytmu.
  2. Małżeństwo powinno dobierać się według zasady podobieństwa rasy, wyzwania lub warstwy społecznej.
  3. Niskie czoło świadczy o niskiej inteligencji.
  4. W ramach jednego państwa powinni żyć ludzie jednej narodowości.
  5. Blondynki są głupie.
  6. Żydzi lubią pieniądze.
  7. Kobiety są mniej inteligentne od mężczyzn.
  8. Wieśniacy są biedni i „gorsi”.
  9. Wszyscy cyganie kradną.
  10. Żebracy to oszuści.
  11. Rosjanie to jedna wielka mafia.
  12. Niemcy są pedantyczni.
  13. Polacy to alkoholicy.
  14. Francuzi są nietolerancyjni.
  15. Włosi lubią śpiewać i gotować.

Po podliczeniu odpowiedzi uzyskaliśmy następujące wyniki:

Obrazek

Najwięcej odpowiedzi ukazujących nietolerancję było przy pytaniach dot. stereotypów (np. pyt.5,6,9,10). Z kolei w pkt.7 dot.kobiet i mężczyzn zdania były podzielone równo na pół 🙂

Pamiętajcie o byciu Open!

Znajdziecie nas też na facebook’u :

https://www.facebook.com/pages/Frankofile/544145685630904?fref=ts

.

.

PUBLIKACJA KONKURSOWA W RAMACH PROJEKTU WROPENUP 2013

1 komentarz do “Lekcja o tolerancji.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s