W piątek dnia 17 maja przeprowadziliśmy lekcję z naszą klasą na temat tolerancji. Jej celem było sprawdzenie naszych znajomych, jak bardzo są tolerancyjni i jak to się ma do ich zachowań.
Spytaliśmy ich, jak rozumieją znaczenie tego słowa. Podzieliliśmy na grupy, w których wykonali mapy myśli.
Przeprowadziliśmy także ankietę, w której zawarte było 15 pytań. Ich zadaniem było zaznaczenie zdań, z którymi się zgadzali, m.in:
- Murzyni mają wrodzone poczucie rytmu.
- Małżeństwo powinno dobierać się według zasady podobieństwa rasy, wyzwania lub warstwy społecznej.
- Niskie czoło świadczy o niskiej inteligencji.
- W ramach jednego państwa powinni żyć ludzie jednej narodowości.
- Blondynki są głupie.
- Żydzi lubią pieniądze.
- Kobiety są mniej inteligentne od mężczyzn.
- Wieśniacy są biedni i „gorsi”.
- Wszyscy cyganie kradną.
- Żebracy to oszuści.
- Rosjanie to jedna wielka mafia.
- Niemcy są pedantyczni.
- Polacy to alkoholicy.
- Francuzi są nietolerancyjni.
- Włosi lubią śpiewać i gotować.
Po podliczeniu odpowiedzi uzyskaliśmy następujące wyniki:
Najwięcej odpowiedzi ukazujących nietolerancję było przy pytaniach dot. stereotypów (np. pyt.5,6,9,10). Z kolei w pkt.7 dot.kobiet i mężczyzn zdania były podzielone równo na pół 🙂
Pamiętajcie o byciu Open!
Znajdziecie nas też na facebook’u :
https://www.facebook.com/pages/Frankofile/544145685630904?fref=ts
.
.
PUBLIKACJA KONKURSOWA W RAMACH PROJEKTU WROPENUP 2013
O proszę! Mądrze i ciekawie! Z tolerancją obecnie u młodzieży ciężko, więc warto wpajać im podstawowe wartości od najmłodszych lat.